עוצמה של חברה גדולה עם גמישות של חברה צעירה. קבוצת פרידנזון, שתחגוג בקרוב 50 שנות פעילות ענפה, אינה מתרפקת על העבר ושועטת קדימה. כחברה ציבורית, שהפכה למותג חזק ומוכר בעולם שרשרת האספקה היא פיתחה יכולות וסטנדרטים גבוהים מהמקובל. "שירות ומקצועיות מעל הכל", מצהיר אסף פרידנזון. "אנחנו מספקים מענה לצרכים המשתנים במחיר תחרותי, בכל מקום ובכל זמן".
-רואי פרסול בשיתוף קבוצת פרידנזון
אם יש דברים שמצליחים להרשים אותנו, זה חברות שממשיכות להצליח ולהישאר רלוונטיות גם בחלוף שנים רבות. כאלו שעוברים בהן דורות, שיש שם קצת היסטוריה.
קבוצת פרידנזון החלה כחברה משפחתית קטנה שהוקמה ע"י חיים פרידנזון, יליד פולין שעלה ארצה בשנת 1949. חיים החל לנהוג על משאיות בצבא האדום במלחמת העולם השנייה ואף נפצע בקרב המפורסם בסטלינגרד.
בשנת 1975 הקים יחד עם בניו אריה ודוד את "פרידנזון מנופים והובלות בע"מ", אשר סיפקה שירותי הובלה יבשתית וצמחה לחברת הובלה מובילה.
בסוף שנות ה-80 פנה אריה לעסקים אחרים והאח הצעיר רמי הצטרף לדוד. מאז ועד היום מובילים השניים ביחד את חברת פרידנזון.
ב-2008 הצטרף בנו של דוד, אסף, (43) נשוי ואב לשלושה בנים, לתקפיד מנכ"ל משותף של הקבוצה. "עם השנים", הוא מספר, "צמחנו, התפתחנו ואף הונפקנו בבורסה הישראלית. מאז הפכנו למותג חזק ומוכר בעולם שרשרת האספקה".
מעטפת מושלמת
"בימים אלו", מספר אסף, "אנו מפתחים ומטמיעים מערכות חדשות בתחומי הליבה של הקבוצה, שבסופו של דבר יספקו מעטפת מלאה ללקוחותינו. המטרה – להעניק ללקוחות העסקיים של הקבוצה רמת שירות גבוהה ולהנגיש את כל פתרונות שרשרת האספקה במקום אחד: החל בשילוח בינלאומי, דרך אחסנה, ועד להובלה אווירית וימית ועמילות מכס, תוך רגישות והיענות לאתגרי השוק". "זאת,, הוא מדגיש "תוך פתרונות טכנולוגיים, מחירים תחרותיים ושירות אישי, על מנת שקהל הלקוחות ייהנה משקט נפשי ובטחון במותג העונה על צרכיו. פרידנזון היא עוצמה של חברה גדולה עם גמישות של חברה צעירה".
לפרידנזון מתחרות רבות בשוק. חברות הספנות, חברות השילוח, ההובלה והאחסנה, כולן מתחרות ישירות ועקיפות שלה, אולם רק פרידנזון ידעה ליצור יתרון משמעותי מול מתחריה כשבחרה להתמקד בכל תחומי שרשרת האספקה וזו כאמור ליבת העשייה שלה.
"החברה פיתחה יכולות נרחבות לספק פתרון מקצה לקצה שכולל מענה הולם לכל שלבי השינוע מדלת לדלת תחת קורת גג אחת. בהיותנו מותג מוביל, אנו מתאימים את עצמנו לעולם חדש והמשתנה במהירות, עולם של צרכים מידיים, דיגיטציה וחדשנות".
הון אנושי
"אנחנו מאמינים במדיניות הדלת הפתוחה", מדגיש אסף ומציין שכל עובדי החברה מהמנכ"ל ועד לעובדי הקבוצה זמינים ללקוחות. בנוסף הוא מדגיש את רמת השירות והתמיכה שהחברה מספקת עם אמנת שירות וערכי מותג כמו אכפתיות, שירותיות בלתי מתפשרת ומאור פנים, זאת באמצעות מנהלי קשרי לקוחות ונציגי שירות. "זה מגיע לצד רוח יזמית, יצירתיות והתאמה לשינויים הדינמיים בשוק המקומי והעולמי, ומי שמרוויחים מכך הם הלקוחות, שמקבלים מחיר תחרותי בכל מקום ובכל זמן ויכולים להתרכז בליבת עסקיהם", הוא אומר ומוסיף "אנו דוגלים מאוד בהעצמת נשים, שמהוות כ-50% מהקבוצה, ומעודדים פיתוחן וקידומן למשרות ניהול בכירות בארגון. ההון האנושי בפרידנזון עושה את הקבוצה למה שהיא – כור ההיתוך הישראלי בהתגלמותו המורכב מכלל הדתות, העדות והשכבות באוכלוסייה".
תחומים שונים ומשלימים
הקבוצה פעילה במיוחד בתחומי השילוח והספנות. "לשילוח נכנסנו בתחילה כמשלח פרוייקטלי. לאחר מכן רכשנו חברת שילוח גדולה ושינינו את שמה ל"פרידנזון אייר אנד אושיין". במקביל, שמרנו על היכולות בתחום הפרויקטים, ועל יכולת החברה הנרכשת בתחומי עמילות המכס והשילוח הימי והאווירי".
בתחום עמילות המכס ההון האנושי בפרידנזון מקצועי, בעל ניסיון ומוניטין מצוין. לאחרונה אף השיקה הקבוצה סניפים במעברי הגבול היבשתיים לירדן – נהר הירדן (שייח חוסיין) ומעבר גשר המלך חוסיין (אלנבי). שני הסניפים הללו נתמכים באמצעות פעילות השילוח ועמילות המכס, ובשלוש שנים האחרונות מעניקים לדואר ישראל שירותי שחרור לפעילות ה- EMS (Express mail (services.
"הקמנו את סוכנות האונייה בתחילת 2020, ועם פרוץ ה-COVID, ייצגנו את חברת מדקון הטורקית וקלטנו סוכנויות נוספות והתמחויות מיוחדות. בשיא הקורונה לקוחות רבים פנו אלינו בסוגיית עלויות ההמתנה מחוץ לנמלים שהכבידו עליהם מאוד. בהתאמה ייסדנו שירות RORO ((roll on roll off מטורקיה.
מאחר ואוניית RORO אינה נדרשת לתפעול באמצעות מנופי הנמל, אלא מבצעת פריקה עצמית של המטענים, ומשום שהרציפים היו ריקים מאוניות נוסעים ממילא, יצרנו אלטרנטיבה ללקוחות שנשמרת עד היום.
במהלך שלוש השנים הבאות חתמנו על הסכמי סוכנות לייצג את CULINES הסינית הפועלת בתחום המכולות, ו-Liberty האמריקאית המעניקה שירותי RORO מנמלי החוף המזרחי בארה"ב. בתחום ההובלה והלוגיסטיקה המקומית היא פעילה באמצעות "פרידנזון שירותים לוגיסטיים". ברשות החברה צי של 140 משאיות, מעל 200 נגררים וציוד מיוחד המאפשר שינוע של מטען כללי, מכולות, חומרים מסוכנים, מטענים חריגים, רכבים לכל חלקי הארץ.
קבוצת פרידנזון פעילה מהפצת משטח בודד עבור לקוחותינו ועד להובלת ציוד חריג השוקל מעל ל-300 טון. הפריסה הארצית כוללת סניפים בחיפה, באשדוד ובנאות חובב, ופעילותה גם כסוכן רכבתי מאפשרת זמינות ושירות יעיל ומקצועי בגישה מהירה ליבואנים ולתעשיינים השונים".
דואגים למלאי שלכם
בשנת 2021 חברה פרידנזון לקבוצת קרן ג'נריישן, שרכשה 50% מחברת "פרידנזון ג'נריישן מרכזים לוגיסטיים".
החברה פעילה במספר אתרים בחיפה ובאשדוד, לרבות מתחם הרכבת של נמל אשדוד הקרוי "אשדוד טרמינל". בנוסף, החברה מפעילה שירותי אחסון עבור מזון יבש ומצונן, ובקרוב אף ייפתח מרלו"ג הקפאה.
"חלק מפתרונות הקירור שבכוונתנו לספק במרלו"ג החדש הם שירותי בונדד ומסוף מטען וטרינרי לקבלת מטעני בשר ודגים באישור משרד החקלאות. מסוף זה ינוהל באמצעות מערכת האוטומציה של החברה הספרדית HUBMASTER ויהיה מהיעילים והמתקדמים בתחום האחסנה בקירור בארץ.
מיקומו של המתחם וקרבתו לנמל מספק יתרון בולט ומהווה חלק נוסף בשרשרת הערך שפרידנזון מעניקה ללקוחותיה", מציין אסף.
"המרכז הלוגיסטי באשדוד ישתרע בשטח כולל של 12,500 מ״ר ויכיל כ-7,500 משטחים לאחסנה בהקפאה של עד מינוס 28 מעלות צלזיוס. המרכז יופעל באוטומציה מלאה, על ידי מספר עגורנים בטכנולוגיה חדשנית, המבוססת על מערכות אוטומטיות של ליקוט ואחסון ללא מגע יד אדם. בנוסף, יאפשר מערך שכזה ליקוט של משטחים מלאים ופריטים בודדים מהמשטחים אשר יבוצע במפלס נוסף".
במתקן היבש של המרכז יתאפשר אחסון של כ-13,000 משטחים לכל סוגי המטענים לרבות מרכז מיון, והוא צפוי לפעול בחודש ספטמבר 2023.
בנוסף למרלו"ג החדש, החברה מפעילה כאמור כבר היום באשדוד את "אשדוד טרמינל" המהווה בונדד רכבים ומסוף מכולות מכסי, מרכז הפצה מתקדם ומרכז אחסנה והפצה לחומרים מסוכנים. בחיפה מפעילה החברה מתחם מכולות ומקימה בימים אלו מרלו"ג חדש במתחם אדמירליטי הצפוי לפעול בשנת 2025 ולהעניק שירות ללקוחות החברה.
אילן כהן, מנכ״ל חברת "פרידנזון ג'נריישן מרכזים לוגיסטיים": "בשנים הקרובות תפעל פרידנזון להרחבת הפעילות ולהקמת מספר מרלו״גים נוספים ברחבי הארץ, וכל זאת תוך שיפור השירות והטמעת מצוינות תפעולית והגדלת בסיס הלקוחות של החברה במגוון סגמנטים".
קבוצת פרידנזון – סיפור קטן על קבוצה גדולה
אז איך מבצעים את הפעילויות תחת מטרייה אחת ומעניקים ערך ללקוחות? דוגמא אחת היא פעילות הפרויקטים, במסגרתה מפעילה הקבוצה את כלל יכולותיה, בין אם מדובר בפריקת קרונות רכבת על מסילות מתחם אשדוד טרמינל, ואם אם בפרויקט תחנת כוח גאותרמית של חברת אורמת.
בפרויקט הקמת תחנת הכוח הגאותרמית בפיליפינים העניקה החברה שירות שכלל הובלה יבשתית שילוח ימי ושירות סוכנות אנייה, ממפעל הלקוח ביבנה ועד הפיליפינים. גם כאשר מבקשים לבצע העתקת מפעלים או שינוע ציוד חורג בתוך ישראל ובין מדינות שונות יש לפרידנזון יתרון, מייבוא המכונות באמצעות צוות הפרויקטים של חטיבת השילוח, דרך חכירת האוניות ועד להכנסת המכונה למקומה באמצעות מערכת מיוחדת הנקראת MEGALIFT לה יכולות הנפה של עד 400 טון!
חומר גלם להצלחה
חברה נוספת ומשמעותית בקבוצה היא חברת FRI TRADE שהוקמה כמענה לתעשיינים וליצרנים בנושאי ניהול רכש B2B, ואמונה על ניהול רכש ואספקה של חומרי גלם לכלל התעשייה: כימיקלים, רכב, בטחון, תשתיות ומוצרי צריכה. החברה מספקת פתרון מלאי בתחום הייבוא והסחר, לרבות איתור המוצרים, רכישתם, הובלתם, אחסנתם וכדומה.
FRITRADE מהווה שחקן מקומי חזק המכסה את כל שרשרת האספקה, המספקת את המוצרים המובילים בשוק הנדרשים בתעשיות השונות – החל ממוצרים שכיחים ועד למוצרים הנדירים ביותר שנמצאים במחסור.
"היתרון הוא ברשת הקשרים של קבוצת פרידנזון המאפשרת לאתר מוצרים הנדרשים על ידי לקוחותינו", אומר אסף ומסכם "לפרי טרייד נציגים בינלאומיים האמונים על איתור המוצרים, מערך אבטחת האיכות וניהול המשלוחים. מה שחשוב לנו זה מהימנות בעסקאות הרכש, ולכן אנו עושים שימוש ביכולות הקבוצה. עסקאות הרכש מתבצעות בליווי המחלקות המקצועיות והפיננסיות של קבוצת פרידנזון, המעניקות ביטחון מלא לכל אורך שרשרת האספקה".
www.fridenson.co.il
בשיתוף קבוצת פרידנזון