חדשות

"הקשר בין שתי נקודות מסחר עובר דרך נהג אחד"

משחר ההיסטוריה, האנושות בתנועת סחורות מתמדת. חוצה גבולות ויבשות, יוצרת קשת רחבה של קשרים מסחריים וחברתיים.

אחת הדרכים הנודעת כנתיב מסחר עתיק היא כידוע "דרך המשי" -ציר סחר שחיבר את הבירה הסינית עם אתרים אחרים בהם עברו נתיבי מסחר עיקריים: בין המזרח הרחוק, הודו, צפון אפריקה והמזרח התיכון.

יצירת תרבות מסחר ענפה מתאפשרת באמצעות אספקה זמינה, אותה אספקה שוטפת המתאפשרת בזכות נהגי התובלה, האחראים למגוון פעולות למתן מענה ושירות שוטף יומיומי שהפך להיות כל כך שיגרתי.
אולם, מאז חלו שינויים רבים והמבט מוסט לכיוון התפתחות הטכנולוגיה, השועטת קדימה מנגישה את הכל מקצרת תהליכים תורים..חוסכת זמנים.
עד כה, התלות בנהג הייתה מוחלטת. מלבד הנהיגה, נהגי המשאיות עוסקים גם בפריקת סחורה, נהגי משאיות לפינוי דירות מהווים חלק מצוות פריקה ועוד.

תפנית בעולם השינוע

בשנת 2019, חלה תפנית, מהפכה בעולם השינוע, חברה שוודית בשם איינריד פרסמה את המשאית האוטונומית ללא תא נהג, והחלה להעביר משלוחים על כבישים ציבוריים בשבדיה, לראשונה בעולם!
מאמצע שנות האלפיים ופרוץ המגפה חלה תפנית בעולם התעבורה, נוצר מחסור חמור בנהגים אשר פוגע בציבור הרחב, מה שהפך את הובלת הסחורות למשימה קשה ולעיתים בלתי אפשרית.
דוגמת המחסור בולטת בבריטניה, שחווה פניקה ציבורית בשל מחסור בדלק בתחנות, במדפי המרכולים ובסופרמרקטים חסרים מוצרים רבים… על רקע קשיי אספקה.
ומה אצלנו? בחודש יולי פורסם בעיתון PORT2PORT כי נציגי מועצת המובילים טוענים בקריאה משותפת לשר הביטחון כי פתיחת הנמלים תצמצם את העומסים הקשים בנמלים הקיימים, אולם אין פתרון למחסור נהגי רכב כבד.

מחסור מתמשך בנהגי רכב כבד בישראל גורם כבר כעת לסיכונים ביטחוניים חמורים למדינת ישראל, בנוסף לנזקים כלכליים מצטברים.

מצב זה היווה בעיה קשה עוד לפני משבר הקורונה, הבא לידי ביטוי גם בעומסים חסרי תקדים בנמלי ישראל, אולם בקרוב מאוד עומדת הבעיה להחמיר, עם פתיחת הפעילות של הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד.

להלן קישור למאמר המלא: קסטל ובן הרוש: מחסור חמור בנהגי משאיות גורם נזקים ביטחוניים וכלכליים

שיתוף

מאמרים נוספים