שאלות ותשובות בנושא סחר בינלאומי

כשזה נוגע לסחר חוץ – לא מעט אנשים מוצאים את עצמם מתעסקים בשאלות שונות וחשובות שנותרות ללא מענה ומשאירות אחריהן בלבול רב בקרב כל ייבואנים וייצואנים כאחד. לכן, כדי לעשות קצת סדר בכל הבלגן, ריכזנו עבורכם את השאלות הנפוצות ביותר בתחום הסחר הבין לאומי ובפרט בתחום שילוח ימי, במקום אחד בו תוכלו לקבל תשובות – על הכל.

 

למה משמש שטר המטען הימי?

      לשטר המשטר הימי שלוש מטרות עיקריות –

 

כיצד אוכל לדעת אם שטר המטען שלי סחיר או אינו סחיר?

על מנת לדעת האם שטר המטען שברשותך הוא סחיר – עלייך לקרוא בצורה מעמיקה את ההוראות על גבי השטר. ובמידה ולא מצויין אחרת – השטר סחיר. על פי פסקת בית המשפט, הההוראות לגבי יכולות הסחר בשטר המטען צריכות להופיע באופן ברור על גבי גב שטר המטען.
 

מה הם תנאי FOB?

בשילוח ימי, תנאי FOB הם למעשה תנאים שמגדירים את האחריות לביטוח המטען משלב ההובלה ועד לשלב הטעינה לאנייה בנמל המוצא. עד שלב מעקה האנייה האחריות היא על המוכר, משלב מעקה האנייה והלאה – באחריות הקונה. מסירת המטען מתבצעת בנמל הטעינה.
 

מה הם תנאי EX WORKS?

בשילוח ימי, תנאי EX WORKS הם תנאים בהם אחריות הביטוח וההוצאות עוברים מהמוכר לקונה בשלב בו המטען מגיע לבית העסק של הקונה במועד המסוכם מראש. מסירת המטען מתבצעת בנמל הטעינה.

 

מה הם תנאי CIF?

בתנאי CIF, אחריות הביטוח וההוצאות, עוברות מהמוכר לקונה, עם הגעת האנייה לנמל היעד. מסירת המטען מתבצעת בנמל הטעינה.

 

מה הם תנאי DDU?

תנאי DDU בשילוח ימי קובעים שהאחריות הביטוח וההוצאות וכמו כן מסירת המטען, עוברת מהמוכר לקונה במקום מוסכם במדינת היעד לאחר השחרור מהמכס.

 

מה תנאי DDP?

בניגוד לתנאי DDU, תנאי DDP בשילוח ימי קובעים שמסירת המטען ואחריות הביטוח וההוצאות הנזקים למטען עוברות מהמוכר לקונה במקום מוסכם במדינא הייבוא. הדבר כולל גם אחריות לשחרור המטען מהמכס במדינה הייבוא.

 

לשאלות נוספות בנוגע לשילוח ימי וסחר בינלאומי, צרו עמנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם!
 

 

 

 

 

 

 

 

למידע ופרטים נוספים צרו קשר כבר היום!